Doelstellingen

Bij Roompot vinden we dat iedereen recht heeft op de beste vakantie. Om dit te kunnen realiseren, hebben wij een aantal belangrijke doelstellingen opgesteld. Naast een uitstekende service en een mooie, comfortabele vakantiewoning, is ook de locatie van onze parken bepalend voor dat heerlijke vakantiegevoel. We koesteren deze omgeving en moeten er zorg voor dragen!

… omdat de volgende generaties recht hebben op een mooie, maar ook gezonde lucht en natuur.
… omdat de volgende generaties recht hebben op een schone plasticvrije zee.
… omdat de volgende generaties recht hebben op een heerlijke vakantie, welke invloed heeft op hun kijk op de maatschappij en hun toekomstige ontwikkeling.

We zijn er van overtuigd dat we hiertoe moeten bijdragen. Niet met woorden, maar met daden. We leggen onszelf daarom vijf concrete doelstellingen op.

50% minder uitstoot in 2030

50% minder uitstoot in 2030

De mens is verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde, waardoor het weer extremer wordt, het ijs op de polen smelt en de zeespiegel met een snel tempo stijgt. CO2 is hiervan de belangrijkste oorzaak. Om de opwarming te beperken tot 1,5 graad Celsius – een drempel die volgens het IPCC, het wetenschappelijk klimaatpanel van de VN, veilig is – is het essentieel om CO2 neutraal te zijn tegen 2050. Wij kiezen ervoor om onze doelstellingen gelijk te trekken aan het Nationaal klimaatakkoord, wat binnen 10-jarige termijn correspondeert met deze IPCC richtlijn.

Restafval reduceren met 50% in 2030

Restafval reduceren met 50% in 2030

De afvalberg blijft maar groeien. Het verbranden ervan is slecht voor het milieu. Oceanen, zeeën, rivieren en stranden lijden onder de vervuiling van single use plastics. Roompot speelt een voortrekkersrol in partnerschappen met leveranciers en branchegenoten om afval maximaal te voorkomen, single use plastics te bannen, afval te hergebruiken, scheiden en recyclen. Steeds met de minst vervuilende optie voor ogen.

Jaarlijks 250 kinderen een vakantie schenken

Jaarlijks 250 kinderen een vakantie schenken

Jaarlijks kunnen heel wat kinderen en hun gezin helaas niet op vakantie. De moeilijke situatie waarin hun ouders verkeren, ziekte of tal van andere redenen zijn hiervan de oorzaak. Via de Koos Foundation hebben we geleerd dat we een glimlach op het gezicht van die kinderen kunnen toveren door hen een vakantie dichtbij te schenken. Deze doelstelling kan worden geschaard onder de noemer ‘filantropie’ en wordt vormgegeven met Roompot en diverse leveranciers van onze parken.

Waardevolle en gewaardeerde werkgelegenheid

Waardevolle en gewaardeerde werkgelegenheid

Als werkgever hebben wij een belangrijke rol in het verzorgen van inclusieve en duurzame groei, door een waardige, veilige en gezonde werkomgeving te bieden aan onze collega's. Daarbij hebben wij oog voor iedereen, alsook een gelijk loon voor werk van gelijke waarde.

Medewerker als ambassadeur

Medewerker als ambassadeur

‘Een plek waar alles klopt’ vindt zijn oorsprong bij de medewerkers. Wij geloven in het principe van ‘only happy people serve happy guests’ en stellen alles in het werk om een werkgever te zijn om trots op te zijn. Jaarlijks maken we inzichtelijk hoe onze medewerkers ons beoordelen als werkgever en als vakantieaanbieder.