Veelgestelde vragen
Hoe boek ik zorg en/of hulpmiddelen bij?
Je boekt eerst de gewenste accommodatie. Vervolgens vul je op deze website bij het thema ‘Zorg & hulpmiddelen’ het zorgaanvraag formulier in. Op dit formulier kun je aangeven welke zorg en/ of hulpmiddelen je wilt aanvragen. Onze partner Comfortzorg neemt persoonlijk contact met je op om de aanvraag met je door te spreken. Je kunt na het boeken van je accommodatie ook telefonisch contact opnemen met Comfortzorg. Dit kan via telefoonnummer 0900 234 1234. Vanuit het buitenland 0031- 513 612460.
Één persoon uit het gezin heeft fulltime verzorging nodig, kunnen wij toch gezamelijk op vakantie ?
Als één persoon uit het gezin fulltime verzorging nodig heeft, is dit vaak lastig te regelen met alleen thuiszorg op het vakantieadres. In het Buurtzorg Pension in Zierikzee kunnen gasten tijdelijk verblijven en verzorgd worden, terwijl de rest van het gezin in de buurt in een Roompot vakantiepark verblijft. Zo ben je toch samen op vakantie en kun je samen genieten van een prachtige omgeving.
Ik heb een bungalow voor minder validen nodig, worden deze getest op toegankelijkheid?
Roompot Care werkt samen met ANGO, een specialist op het gebied van aangepaste accommodaties. Roompot Care begrijpt dat mensen met een functiebeperking graag van tevoren willen weten of de accommodatie goed toegankelijk voor hen is. Voor elke aangepaste accommodatie wordt een uitgebreide checklijst ingevuld, zodat je zelf kunt bepalen of de accommodatie geschikt voor je is. Zo weet je zeker dat het vakantieverblijf daadwerkelijk is aangepast aan jouw wensen en behoeften.
Ik moet dialyseren tijdens de vakantie, is er altijd een plek beschikbaar?
Voor Cape Helius en Noordzee Résidence De Banjaard dien je eerst een dialyseplaats aan te vragen, voordat je een accommodatie op desbetreffend vakantiepark kunt reserveren. In het dialysecentrum op Weerterbergen is altijd plaats voor vakantiedialysepatiënten. Je kunt desgewenst eerst een accommodatie boeken en daarna een dialyseplaats reserveren bij het dialysecentrum. Last minute boekingen zijn mogelijk.
Moet ik mijn vakantie lang van te voren regelen?
Als de door jou gewenste accommodatie nog beschikbaar is, kun je tot de dag voor aankomst nog reserveren. Voor het regelen van zorg en/of hulpmiddelen op het vakantieadres hebben wij ongeveer 5 werkdagen nodig. Indien je de zorg en/of hulpmiddelen sneller nodig hebt, adviseren wij je om telefonisch contact op te nemen met Comfortzorg; 0900- 234 1234, vanuit het buitenland 0031- 513 612460.
Voor de andere care mogelijkheden dien je vooraf een afspraak te maken met de desbetreffende zorgaanbieder. Hiervoor raden we aan enkele weken voor de gewenste periode contact op te nemen.
Wat gebeurt er met mijn boeking als de zorg onverhoopt niet geregeld kan worden?
Als onze zorgpartners niet in staat zijn de gewenste zorg te leveren, dan kun je de geboekte accommodatie kosteloos annuleren. Neem hiervoor contact op met Roompot Care.
Zijn de hulpmiddelen aanwezig als ik arriveer op het vakantiepark?
Voordat je in het vakantieverblijf arriveert, worden de hulpmiddelen ter plaatse afgeleverd en geïnstalleerd. Kleine hulpmiddelen kun je ophalen bij het Service point van het vakantiepark of camping. Op de dag van vertrek worden de hulpmiddelen weer opgehaald.
Zijn er extra kosten wanneer ik zorg en/of hulpmiddelen wil op vakantie?
Onze partner Comfortzorg vraagt een vergoeding voor het regelen van de zorg en/ of hulpmiddelen op je vakantieadres:
- hulpmiddelen: € 32,50 eenmalig per boeking
- zorg: € 52,50 eenmalig per boeking
- zorg en hulpmiddelen: € 62,50 eenmalig per boeking
Voor buitenlandse gasten en in bijzondere situaties vraagt Comfortzorg een kleine toeslag op deze tarieven. Deze kosten kun je veelal declareren bij de ziektekostenverzekeraar. De overige kosten die in rekening gebracht worden voor zorg en hulpmiddelen zijn afhankelijk van je situatie.
Meer informatie over tarieven en vergoedingen.