Contact

Wegens drukte zijn onze wachttijden momenteel wat langer dan je van ons gewend bent. Bekijk hier de veelgestelde vragen.

Recent bekeken

We hebben de meest recent bekeken parken, verblijven, kampeervelden en hotelkamers voor u bewaard.

Coronavirus COVID-19

Het coronavirus zorgt dagelijks voor nieuwe ontwikkelingen. Daarom houden we nauw contact met de daarvoor aangewezen instanties. Ons beleid passen we steeds aan op de actuele richtlijnen. Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen en antwoorden. Deze zijn van toepassing op de Roompot parken.

Veelgestelde vragen

Wist je dat de antwoorden van veel voorkomende vragen gewoon op onze website staan?

  • Welke maatregelen neemt Roompot om verspreiding te voorkomen?

    Het landelijk beleid is erop gericht om 1,5 meter afstand van elkaar te houden en de (hand)hygiëne te waarborgen. Op onze parken hebben we hiervoor verschillende maatregelen genomen, waar we gasten ook ter plaatse aan herinneren. Je vindt een uitgebreid overzicht van onze maatregelen op onze safe stay pagina. Er is nóg meer aandacht voor de schoonmaak van veelbezochte plekken en er zijn handgels beschikbaar.

    Voor onze Duitse parken gelden andere maatregelen. Neem contact op met de receptie van het park voor meer informatie over welke faciliteiten geopend zijn. In alle algemene gebouwen in Duitsland is het dragen van een mondmasker verplicht.
  • Zijn alle vakantieparken van Roompot open?

    Alle parken in Nederland, Duitsland en België zijn open.
  • Is het zwembad open?

    Of een zwembad wel of niet open is, verschilt per park. In Nederland zijn er velen met zwembaden die open zijn. Daarvoor gelden aanvullende regels, voor een veilig gebruik. De concrete afspraken hierover vind je terug op de Safe Stay pagina. Om zeker te weten of het zwembad op het park waar je verblijft geopend is, raden we je aan om contact op te nemen met de parkreceptie. Het telefoonnummer van de parkreceptie vind je door hier de parknaam in te vullen. Je komt direct bij de Adres & Reisinfo van je park.

    Het aantal bezoekers van de zwembaden is beperkt. Zo kan iedereen de minimale 1,5 meter afstand houden. Om alle gasten de kans te geven om te gaan zwemmen, werken we met verschillende vaste zwemmomenten per dag. Je kunt je hiervoor inschrijven op het park. Hoe dit gebeurt, verschilt per park en hoor je van ons wanneer je er bent.

    Let op: Voor onze Duitse parken gelden andere maatregelen. Neem contact op met de receptie van het park voor meer informatie over welke faciliteiten geopend zijn. In alle algemene gebouwen in Duitsland is het dragen van een mondmasker verplicht.
  • Is Koos Konijn op het park aanwezig?

    Hoewel Koos Konijn zelf minder gevoelig is voor het coronavirus is het belangrijk om 1,5 m afstand van elkaar te houden.

    Koos zal heel af en toe op sommige parken verschijnen en heeft vanwege de veiligheid een aangepast programma.

    Voor onze Duitse parken gelden andere maatregelen. Neem contact op met de receptie van het park voor meer informatie over welke faciliteiten geopend zijn.
  • Mag ik met vrienden of familie in 1 woning verblijven?

    Nederland en Duitsland
    Ja, je mag met vrienden of meerdere huishoudens in dezelfde woning verblijven, als jullie 1,5 meter afstand van elkaar houden.

    België
    In België mag een huishouden contact hebben met 15 mensen die geen deel uitmaken van dat huishouden. Je mag er dus met vrienden of familie in 1 woning verblijven.
  • Ik wil omboeken voor een aankomst na 1 juni/deze zomer. Kan dat?

    Je kunt gebruikmaken van onze omboekgarantie. Bij Roompot is het altijd mogelijk om tot 28 dagen voor aankomst zonder extra kosten een boeking te wijzigen. Denk hierbij aan het uitbreiden van het reisgezelschap, het wijzigen van de periode of het vakantieverblijf. Een vakantie in een andere periode of op een andere bestemming kan natuurlijk wel iets duurder uitvallen. In dat geval wordt alleen het verschil verrekend (je betaalt dus geen wijzigingskosten). Als de prijs lager is dan het oorspronkelijke verblijf wordt die niet aangepast. Neem contact op met onze Gastenservice om je wijzigingen door te geven.
  • Ik heb een vakantie geboekt met een aankomstdatum na 1 juni. Kan ik de betaling van de volgende termijnbetaling(en) uitstellen?

    Nee, dat is niet mogelijk. Wij raden je aan de termijnbetalingen op tijd te voldoen. Volgens de geldende voorwaarden zou je verblijf anders geannuleerd kunnen worden. Mocht de regering de voorzorgsmaatregelen verlengen tot na je aankomstdatum, dan kun je een recreatie-voucher aanvragen voor de reeds betaalde reissom.
  • Wat is de recreatie-voucher?

    Vanwege de uitzonderlijke situatie die is ontstaan als gevolg van het coronavirus, is deze branche-brede recreatie-voucher geïntroduceerd. De recreatie-voucher is een tegoedbon. Deze kun je als online betaalmiddel gebruiken om een andere vakantie te boeken omdat het oorspronkelijk geboekte verblijf op een van onze parken niet door kan gaan. Alleen gasten die volgens het reisadvies van hun thuisland niet naar ons park mogen komen, kunnen voor een verblijf met een aankomstdatum tot en met 30 juni een voucher aanvragen bij de Gastenservice. De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reissom die al is betaald.

    De recreatie-voucher kun je tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking met een aankomstdatum van uiterlijk 30 september 2021.

    Lees ook de HISWA-RECRON-voorwaarden van de recreatie-voucher.
  • Hoe werkt de recreatie-voucher?

    Je kunt de recreatie-voucher gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking op onze website, met een aankomstdatum voor 30 september 2021. Je boekt dus binnen 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum een nieuwe reis met een aankomstdatum op uiterlijk 30 september 2021.

    De recreatie-voucher is eenvoudig online te verzilveren. Je gebruikt hiervoor de link die je bij de recreatie-voucher hebt ontvangen.

    1. Klik op de link onder de voucher in de bijlage van de e-mail. Zo kom je op de pagina met het aanbod.

    2. Kies het gewenste vakantiepark en het vakantieverblijf. Vervolgens selecteer je de gewenste aankomst- en vertrekdatum

    3. Tijdens het maken van de boeking verschijnt automatisch een schermpje waarin je de recreatie-vouchercode invult. Het bedrag van de voucher wordt nu automatisch in mindering gebracht op het totaalbedrag.

    4. Je vult de resterende gegevens in en plaatst de boeking. Pas nadat je de boeking hebt gedaan, vervalt de waarde van de recreatie-voucher.

    De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reeds betaalde reissom en de voucher is 12 maanden geldig vanaf de oorspronkelijke aankomstdatum, met een aankomstdatum op uiterlijk 30 september 2021.

    We kijken er naar uit je binnenkort op een van onze parken te kunnen verwelkomen!
  • Wat zijn de voordelen van de recreatie-voucher?

    - Je kunt zelf een nieuwe boeking maken op onze website.

    - Je kunt boeken op het moment dat het jou zelf uitkomt, tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum.

    - Je hebt opnieuw keuze uit ons volledige aanbod met een aankomstdatum op uiterlijk 30 september 2021.
  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    Je kunt de recreatie-voucher tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum gebruiken om een nieuw verblijf bij ons te boeken. De exacte datum staat op de recreatie-voucher vermeld. De aankomstdatum van de nieuwe reis dient uiterlijk op 30 september 2021 te zijn.

    Bijvoorbeeld: je had een verblijf geboekt met als aankomstdatum 1 mei 2020. Je hebt dan tot en met 30 april 2021 de tijd om een nieuwe vakantie te boeken met de voucher. De aankomstdatum van deze nieuwe vakantie moet plaatsvinden voor of op 30 september 2021.

    Lees ook de HISWA-RECRON-voorwaarden van de recreatie-voucher.
  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher?

    Indien je verblijf op een vakantiepark of camping niet door kan gaan omdat het park of de camping gesloten is vanwege coronamaatregelen, ontvang je automatisch een e-mail met de recreatie-voucher.

    Heb je een verblijf geboekt op een van onze campings met een aankomst tot en met 14 juni maar heb je geen eigen chemisch toilet? Dan kun je helaas nog niet op de camping verblijven. Je kunt voor deze vakantie een recreatie-voucher aanvragen. Neem contact op met de Gastenservice voor het aanvragen van de recreatie-voucher. De gemeenschappelijke sanitaire ruimtes op onze campings zijn vanaf 15 juni open.

    Woon je niet in Nederland en mag je volgens het reisadvies van jouw thuisland niet naar ons park komen? Dan kun je je vakantie met aankomst tot en met 30 juni omboeken of hiervoor een recreatie-voucher aanvragen. Neem contact op met de Gastenservice voor het aanvragen van de recreatie-voucher.
  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in één keer besteden?

    Nee, dat hoeft niet. Je bepaalt zelf hoe je de waarde van de recreatie-voucher besteedt. Als de reissom van je nieuwe boeking lager is dan de waarde van de recreatie-voucher, dan houd je het resterende bedrag tegoed als recreatie-voucher.

    We raden je daarom aan de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat de recreatie-voucher geldig is tot 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum.
  • Ik heb een recreatie-voucher aangevraagd, maar heb er nog geen ontvangen. Wanneer kan ik de voucher verwachten?

    De recreatie-vouchers zullen binnenkort worden verstuurd. Zonder tegenbericht gebeurt dit binnen de 14 dagen na aanvraag.
  • Ik heb met mijn recreatie-voucher precies dezelfde vakantie in 2021 geboekt, als de oorspronkelijke reis in 2020. De prijs van deze vakantie in 2021 is een stuk hoger. Hebben jullie de prijzen verhoogd?

    Onze prijzen worden bepaald op basis van vraag en aanbod. Heb je hetzelfde vakantieverblijf met hetzelfde aantal gasten en dezelfde aankomstperiode in 2021 geboekt, dan hoef je het mogelijke prijsverschil niet te betalen. Is de nieuwe vakantie duurder dan de oorspronkelijk vakantie, geef dit dan aan tijdens het boeken op onze website.
  • Kan ik de recreatie-voucher voor meerdere boekingen gebruiken?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reeds betaalde reissom en hoeft niet in één keer te worden besteed. Je kunt de recreatie-voucher inderdaad gebruiken voor meerdere boekingen of voor een restaurantcheque op het park.
  • Hebben jullie er rekening mee gehouden dat de meivakantie volgend jaar later valt?

    Jazeker. De recreatie-voucher heeft een geldigheidsduur van 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum. Binnen deze 12 maanden moet je boeken. De uiterste aankomstdatum voor de nieuwe vakantie is 30 september 2021. De meivakantie van 2021 valt binnen deze periode. (Paasvakantie in België en Duitsland)
  • Mag ik mijn recreatie-voucher gebruiken op mijn boeking in juli?

    Je kunt de recreatie-voucher voor een nieuwe boeking in juli gebruiken. Het is niet mogelijk de recreatie-voucher in te leveren op een al bestaande boeking.
  • Kan ik de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking die ik al had gemaakt?

    Je kunt de recreatie-voucher alleen gebruiken voor nieuwe boekingen. We adviseren je daarom te wachten met boeken, tot je de recreatie-voucher hebt ontvangen. Zodra je de voucher hebt ontvangen, kun je zelf online een nieuwe boeking maken.
  • Ik heb mijn recreatie-voucher nog niet ontvangen, maar wel aangevraagd. Ik wil alvast omboeken, want straks is alles volgeboekt.

    Je kunt de recreatie-voucher alleen gebruiken voor nieuwe boekingen. Hij kan dus niet worden verrekend met al bestaande boekingen. Daarom adviseren we je te wachten met boeken tot je de recreatie-voucher hebt ontvangen. Zodra je de voucher hebt ontvangen, kun je zelf online een nieuwe boeking maken.
  • Ik heb een recreatie-voucher aangevraagd, maar heb me bedacht. Ik zou toch naar het park willen gaan. Kan dat nog?

    Met de aanvraag van een recreatie-voucher heb je aangegeven je verblijf te willen annuleren. We hebben dit in onze systemen opgenomen, waardoor de boeking is komen te vervallen. Wel kun je dit verblijf opnieuw boeken. Hopelijk is er nog plek!
  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De waarde van de recreatie-voucher is gelijk aan de reissom die je al hebt betaald.

    Voorbeeld: Als je alleen de eerste aanbetaling van 100 euro hebt betaald, ontvang je een voucher ter waarde van 100 euro.

    Je vindt de waarde van de recreatie-voucher in de e-mail met de voucher.
  • Ik ben pas verhuisd en heb nog geen recreatie-voucher ontvangen. Klopt mijn adres bij jullie?

    De recreatie-voucher wordt in principe per e-mail verstuurd. Heb je je e-mail gecheckt? De e-mail kan ook in je spambox terecht zijn gekomen. Als je geen e-mailadres bij ons hebt geregistreerd, ontvang je de recreatie-voucher per post. Indien je niet weet welk adres van jou geregistreerd staat, neem dan contact op met onze Gastenservice.
  • Ik ga voor 30 september 2021 niet meer op vakantie. Kunnen jullie me de (rest)waarde van de recreatie-voucher uitbetalen?

    Met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het ministerie van Economische Zaken is afgesproken dat je de (rest)waarde van de recreatie-voucher uitbetaald kunt krijgen. Dit kun je aanvragen vanaf 1 juni 2021
  • Kan ik de recreatie-voucher aan iemand anders geven?

    Nee, dat kan niet. De recreatie-voucher staat op jouw naam. Je dient de voucher dus zelf te gebruiken bij het maken van een nieuwe boeking.
  • Wanneer ik op de link in de e-mail met de recreatie-voucher klik, zie ik het gewenste park niet verschijnen. Wat moet ik nu doen?

    Neem contact op met onze Gastenservice. Zij helpen je graag.
  • Kan ik de recreatie-voucher inwisselen voor een cadeaubon? Ik wil hem aan iemand schenken.

    Nee, dat kan niet. Met de waarde van de recreatie-voucher kun je een nieuwe vakantie boeken. Je kunt de recreatie-voucher niet inwisselen voor een cadeaubon.
  • De recreatie-voucher die ik heb ontvangen is alleen ter waarde van de eerste betaling terwijl ik net een tweede betaling heb gedaan. Hoe kan dit en wordt dit nog verrekend?

    Wanneer je een tweede betaling hebt gedaan in de periode tussen de aanvraag en de verzending van de recreatie-voucher, zal de waarde van de recreatie-voucher gelijk zijn aan je eerste betaling. De tweede betaling wordt dan teruggestort.
  • Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Kan ik een nieuwe toegestuurd krijgen?

    Neem contact op met onze Gastenservice. Wij bezorgen je de recreatie-voucher graag opnieuw.
  • Ik heb al een nieuwe vakantie geboekt met de recreatie-voucher. Nu wil ik er nog extra’s aan toevoegen. Kan ik die met de recreatie-voucher betalen?

    Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met onze Gastenservice.
  • Ik heb de recreatie-voucher al deels gebruikt. Kunnen jullie mij zeggen welk tegoed er nog op staat?

    Je vindt het resterende tegoed op je recreatie-voucher in MijnRoompot, bij het maken van een nieuwe boeking of bij het boeken van extra’s. Heb je een vakantiepark geboekt van Hogenboom Vakantieparken? Dan vind je je tegoed in MijnVakantiegevoel. Het resterende tegoed is ook terug te vinden in de e-mail, die je na het maken van je boeking met de recreatie-voucher hebt ontvangen.
  • De link in mijn e-mail om de recreatie-voucher te verzilveren werkt niet. Wat moet ik doen?

    Indien de link van de recreatie-voucher niet werkt, kun je contact opnemen met de Gastenservice. Zij helpen je graag verder.
  • Kan ik een Loyalty-cheque en de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking?

    Je kunt de recreatie-voucher met een Loyalty-cheque gebruiken. Omdat je online maar één code kunt invoeren, vragen wij je de code van de Loyalty-cheque in het opmerkingenveld te noteren. Wij kunnen dit dan voor je verwerken.
  • Kan ik een Vakantiecadeau van Roompot en de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking?

    Je kunt je Vakantiecadeau met de recreatie-voucher gebruiken. Neem hiervoor contact op met onze Gastenservice.
Ga naar alle veelgestelde vragen